Anastasias egna paj!

Nu är det måndag igen och idag bakade jag en paj med salami och tomat. Ett av mina nästan egna recept faktiskt, och vad är inte mer somrigt än en god paj till middag? Mums!

Ett mycket enkelt recept och en supersmaskigpaj! Tyvärr glömde jag än en gång att fota min dag i köket, jag ska förbättra mig!

Anastasias egna salami- och tomatpaj, för 4 personer.

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
100 g margarin
2 msk vatten

Fyllning:
2 stora tomater
ca 2 dl riven ost
1 dl lättcréme fraiche
ca 3 msk matlagningsgrädde
ca 2 msk vatten
2 ägg
4 krm salt
2 krm svartpeppar
basilika
timjan

GÖR SÅ HÄR:
1. Sätt på ugnen på 250 grader. Mät upp mjöl i en skål.
2. Smula sönder margarinet i mjölet, tillsätt vatten och arbeta samman till en deg.
3. Tryck ut pajdegen i en ugnssäker form, ända upp till kanterna, nagga degen.
4. Förgrädda pajskalet i ca 10 minuter.
5. Skiva tomaterna och salami.
6. Riv osten och blanda den med vatten, matlagningsgrädde, ägg, lättcréme fraiche och kryddorna-
7. Sänk ugnsvärmen till 200 grader. Lägg i salami och tomat i pajskalet och häll över ostsåsen.
8. Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter!

Servera med en god och färsk sallad men mycket majs i!

575934-27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0