Brysselkex

Hej!
Namnet på kakorna jag bakat kanske inte låter så lockande, det tycker iallafall inte jag.
Men dem är fantastiskt goda och perfekta som picnickakor, just för att dem är spröda, goda och lätta att baka.

Recept:

Ugnstemperatur: 175 grader, varmluft: 175 grader

4 1/2 - 5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
200 g margarin eller smör


Hacka samman ingredienserna till degen.

Forma degen till rullar drygt 4 cm i diameter

Lägg rullarna kallt, skär dem i skivor och lägg dem på smor´d plåt eller bakplåtspapper.

Grädda mitt i ugnen ca 10 minuter.


Om man vill så kan man innan man gräddar kakorna i ugnen rulla dem i socker.






Agnes

Foto: Erika

Kommentarer
Postat av: anastasia

vilka jättehärliga bilder! snyggt, jag blir verkligen sugen :) nu vet jag vad jag ska baka nästa gång! :D

2008-06-02 @ 22:39:55
Postat av: Fanny

de var asgoda , x) fick smaka en innan agnes gav sig iväg <33

2008-06-12 @ 11:54:23
URL: http://lillaany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0