Limepaj

Hej hej, nu har jag bakat en limepaj till midsommar.
Pajen ska stå i kulen i två dagar det är därför jag gjort den så tidigt.
Jag brukar ju alltid ha bilder i mina inlägg men inte denna gång, nu glömde jag : /

Ingredienser:

50 g smör/margarin
2 1/2 dl smulade digestivekex ( ca 8 stycken )
1 burk sötad kondeserad mjölk ( 4 dl )
5 äggulor
1 dl pressad limejuice ( 4 frukter )  Jag använde bara 3, men det beror på hur mycket saft det är i frukterna, och hur sur man vill ha pajen.

Förbered 1 -2 dagar i förväg
Gör så här:

1. Sätt ugnen på 150 grader. smält smör och blanda med kexsmulorna.
Bre ut blandningen i en pajform, ca 25 cm i diamter. eller i en långpanna.
Tryck till bottnen med fingrarna eller en stor sked.

2. Grädda mitt i ugnn i 10 minuter.

3. Vispa ihop kondeserad mjölk och äggulor.
Häll i limejuicen och blanda ordentligt.
Häll fyllningen i formen och grädda på mellersta falsen i 10 minuter.

4. Låt den svalna. Låt stå i kylen till ca. 2 timmar före servering.


Smaklig måltid!!

// Agnes

Kommentarer
Postat av: anastasia

nat jag verkligen ska baka nar jag kommer hem!! Lyckos fanny som far smaka!:)

2008-06-20 @ 07:16:25
URL: http://aanastasia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0